Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Rabarberblad i betong!
          DragonLady
          Inlägg 21-07-2011, 10:13
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 1 762
          Medlem nr: 6 663

Hej Odlaiter!
          Jag har en fråga till er....

Jag har gjort fågelbad i betong av jättestora rabarberblad, det är roligt att göra och ännu roligare att ge bort i present yes.gif
          Har dock fått frågan om jag kan tänka mig o sälja... o då undrar jag vad som kan tänkas vara ett rimligt pris g.gif det e svårt o få tag på rabarberbladen eftersom jag inte har kvar själv, min planta har inte hunnit växa till sig så mycket än.. planterade den förra året så jag får ragga av andra.
          Vad skulle ni kunna tänka er att betala för ett sådant här fågelbad confused.gif
          Bifogade fil(er)
          Bifogad fil  Mysplats.jpg ( 118.46k ) Antal nedladdningar: 119
          Bifogad fil  Nygjutet.jpg ( 372.41k ) Antal nedladdningar: 91
          Bifogad fil  blad1.jpg ( 433.56k ) Antal nedladdningar: 49

--------------------
          I mitt nästa liv skall jag vara en katt hos en snäll gammal dam!!

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Anna-Karin Lundb...
          Inlägg 23-07-2011, 09:04
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 756
          Medlem nr: 14 406

Jag är ju också Stockholmare, som min mamma, (jag är väl van vid höga priser, menar jag) men jag tycker 150:- är löjligt.

Vad är ren materialkostnad? Hur lång tid tar det? Hur får man tag i blad? Hur får man hem betong? Var stolt över ditt arbete och ta betalt! Tycker man att det är för dyrt kan man ju göra sitt eget fat!

Folk är inte beredda att göra själva, de vill ha nu på en gång. Och då betalar man. Se vad folk betalar för kantareller i mataffären eller på torget. Fast de är helt gratis, det är bara att gå till skogen och hämta dem. Men orkar man inte så betalar man för att nån annan ska göra det åt en.

Jag har också gjort rabarberfat och skulle inte tycka det var värt besväret att göra dem för att sälja om jag inte fick en schyst och rimlig ersättning. Till vänner kan jag gärna ge dem, men de som vill köpa (vänners vänner) kan åtminstonde betala runt 300:- för ett stort fat, det tycker jag fortfarande är billigt för att köpa, men skulle ändå ge en anledning att böka med cement och hela köret för att sälja.

Jämför med yrkesmän, en bilmekaniner tar väl typ 850:- i timmen, då tillkommer ALLT meterial, till och med papper för att han ska torka av händerna. När man gör något på sin fritid blir det förstås billigare, men hur många timmar tar det inte från start till ett säljfärdigt fat?

Våga ta betalat för ditt arbete, var stolt över dina produkter, det är ju ett slags konstverk!

--------------------
          Anna-Karin Lundberg
          Min trädgård är mitt rike!

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 28-07-2025, 02:16

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon