Hej
Nu har jag läst din text några gånger - så faktaspäckat att det inte går att slöläsa utan jag får verkligen koncentrera mig

En liten följdfråga; Jag kan inte citera texter än i forumet så jag kopierar och klistrar in istället.
Citat:
... Min slutsats blev att med Filippa välja mycket uppåtriktade grenar när jag gallrar. Från dessa svänger fruktspjuten galant, och det håller.....
Menar du att du väljer att låta de uppåtriktade grenarna vara kvar?
Jag inspektertar min Filippa om någon dag och försöker beskriva för dig vad pinceringen har givit för resultat. Se om jag kan komma fram till några samband!
Tack för erbjudandet att gå bredvid dig! Vore väldigt roligt och givande. Nu bor jag långt fr Stockholm och är inte där så ofta, men om jag får ärende dit kontaktar jag dig gärna om det skulle passa då.
Tills dess läser jag gärna bra litteratur i området trädvård, beskärning, ympning m.m. Har du skrivit några fler texter än det som finns på din hemsida Trädvårdsskolan? Eller kan du tipsa om andra författare? Som du har nog fattat vid det här laget så är jag inte rädd för råfakta, detaljer och lite överkurs!