CITAT (Ugglemormor @ 27-07-2011, 17:38)

Snälla Silos,
Du blir bäst respekterad med din tro av alla (det jag har läst i tråden) om du ger din kärlek med ett leende och det behövs inga ord.
Respektera andra sådana de är. Gossen Ruda gav ett väldigt bra exempel hur han ser det hela, även att han inte hade behövt göra det. Vad han tror eller inte tror är ju hans egen sak. Jag skulle själv respektera hans ord och inte ifrågasätta dem ----- för det är ju han själv som vet bäst vad som han tänker innombords.
Ingen kan veta hur den andre funkar innerst inne, därför i dessa frågor lyssnar jag alla utan att tänka på min tro eller annat.
Jag hoppas att du finner din ro.
Att jag inte sätter leende

i mina svar är att för mig är min tro en stor och allvarlig sak.
För mig har trons väg varit och är mycket mycket mycket svår,med mycket tvivel och undran över Gud!
Jag vet inte alls om jag är räddad,alltså om Jesus vill känna vid mig när Han kommer tillbaka,troligen inte eftersom jag inte har varit lydig vad det gäller Guds bud och har inte läst Bibeln så mycket som jag hade behövt!
Jag har varit en vindflöjel och detta ber jag att Gud skall ta ifrån mig innan det är för sent!
Jag är djupt ledsen för jag upplever att mitt hjärta är stängd och jag vet inte hur jag skall öppna den:(
Men en sak vet jag och detta är:jag vill INGEnting dölja för Gud och dessutom är det omöjligt ändå att göra det!
Det är faktiskt inte att undra på att jag har skrivit så mycket om kärlek,eftersom det är ju jag själv som behöver lära mig vad kravlös kärlek är!Och trots detta älskar Jesus mig!
Jag kommer att få ro när jag kan känna närvaro av Jesus Kristus och jag längtar efer så att det gör ont inom mig!
Tack för att du tog tid att svara!