Pride-festivalen intresserar mig lika lite som någon rockfestival eller Rio-karnevalen, jag gillar inte sånt helt enkelt. Men det angår ju inte mig, eller hur, om andra vill ha festivaler så får de väl ha det? Jag skulle inte uppskatta om någon kom hit och förbjöd mig att titta på fåglarna i skogen eller skrattade åt mina höns eller nåt, jag vill leva mitt liv på mitt sätt utan att andra lägger sig i, alltså får jag låta andra leva sina liv på deras sätt. Vad är det med just homosexualitet som gör att folk vill lägga sig i andras privatliv? Hur kan någon tro att det angår dem?
CITAT (Motti @ 02-08-2011, 00:04)

...går du ut som sexuellt avikande får du ta kritiken också,vill du inte ha kritik så håller du det för dig själv...

Vadå kritik, vad finns det att kritisera?! Tror du de går ut med det för skojs skull?! Har du någonsin försökt tänka dig in i hur det skulle kännas att möta alla fördomar och att riskera att vänner och t.o.m. familjemedlemmar tar avstånd från en? Ska de som har en sambo låta bli att berätta det för sin familj, vänner och kollegor när sambon har "fel" kön? Jag skulle aldrig orka att leva med en sån lögn, skulle du?
CITAT (Gunilla T @ 02-08-2011, 10:04)

Jag hade en gång en granne vars fasters son hade en kusin som var bekant med en kille som hade varit gift med en frisör...han sa att alla frisörer är superhispiga och obalanserade i psyket.
CITAT (Orkidétjuven @ 02-08-2011, 01:32)

Homosexualitet är guds sätt att se till att de riktigt begåvade inte betungas med barn ..