CITAT (Ralf @ 04-08-2011, 09:45)

Det finns inga genvägar när man ska få nåt bra, även om det ska vara billigt.
Jag skulle lägga ut det stenmaterial du hade, i lämpligt avstånd.
Sedan skulle jag placera två lager av reglar och ovanpå det ett golv av bräder. Krångligare än så här behöver det inte vara.
Smart lösning Malcolm!
Det kan jag tänka på när jag har lite mer budget, orkar att snickra själv, när jag vill ha något som inte behöver ske helst igår eller när jag inte behöver något som snabbt kan plockas ner och ihop.
Jag är alltså ute efter något som enkelt kan plockas ihop framåt hösten eller som inte kräver vare sig arbetsinsats eller underhåll. Helst ska det inte heller sticka upp om det är underhållsfritt.
Det enda vettiga blir nog då något slags sten, men det kräver ju underarbete. Däremot är det underhållsfritt och sticker inte upp. Det blir en permanent lösning/byggnation. Det blir dyrt också om jag inte hittar något riktigt fynd någonstans.
Trätrall i mindre sektioner är ju också något som skulle kunna fungera, men jag vet inte om klicktrall ã ca 30 x 30 cm kan läggas direkt på min gropiga gräsmatta - läs
äng - med någorlunda gott resultat och utan att gå sönder.
Annars var ditt förslag väldigt bra! Stort tack för skissen! Den lösningen kommer jag nog att kunna använda längre fram.