Chocken över att få komma in - till torr luft och ovanpå ett element som förhoppningsvis inte går för full styrka...kan ge bladfall. Har Du möjlighet att sätta extrabelysning?
Och kika NOGA på bladen - att de inte redan har rött spinn, hur länge har Du haft dem inne? Chiliplantor som kommer in utifrån bär med sig en massa ohyra och får lätt löss och rött spinn så man kan kanske behöva behandla dem. Så håll kollen

Omplantering sker bäst till våren - frågan är om de orkar producera frukter nu när det blir mörkare och mörkare så den där extrabelysningen är av vikt och kanske lite glödning. Jag brukar iofs klippa ner plantorna när jag tar in dem och om de står varmt klippa nån gång till mitt i vintern då de inte orkar så bra med frukt men sedan i februari ( ungefär) så är det ny jord och näring som gäller för då är det lagom att de sätter fart. Har Du belysning hele vintern kan Du starta tidigare med 'vårstöket'.
Själv satsar jag itne på cvhiliproduktion under vintern utan mest på att de skall överleva - någorlunda friska. Vissa sorter övervintrar lätt andra är mer knöliga. Det märker Du!
Hälsar Ingrid också chilifan.