först måste det finnas ett behov av ditt företag.
vilken företagsform ska du ha? om du är själv så är det enskild näringsidkare eller ett AB du kan ha.
nu är jag inte så hemma på gävle men där finns säkert många blomsterhandlare. för att du ska lyckas krävs det nåt som får kunder att köpa i din butik, tex kvalitet, lågt pris och lite tillbehör som belysning, jord, näring och krukor m.m.
det är lite eroniskt eftersom att jag provstartade ett handelsbolag som inriktade sig på blommor och godis, i småföretagnde. och det var mycket svårt att få det att gå ihop sig. gör som i min försöksverksamht, odla själv och köp begagnade hyllor och kassa-apparat.
jo flower, kan du inte göra en budget, eller en lista på vad som du ska ha & som innehåller alla kostnader? så hjälper jag dig med den ekonomiska biten.
tänk på att det kan bli knapert, så låna inte pengar.
--------------------
Mvh Claes Björn Rosenström-fantast __________________________________________________________ Philips Super 80 MASTER TL-D 840 - Bästa lysröret för växter - uträknat och med egna erfarenheter Photosyntes Photon Flux Density: 72 µmol m^-2 x s^-1 / 58W
|