Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Är det någon som äger/har en pudel, Jag har en adoptiv hund hanne /mellanpudel
          Holmfrid
          Inlägg 13-08-2011, 18:05
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 16
          Medlem nr: 28 779

Hej! Har adopterat en mellanpudelhanne. Ca 8 år. Jättesnäll och trevlig MEN mycket otrevlig mot andra hundar! Vad Göra???Sitter som klistrad och ser Cezar Milans Tv-program. Men pudelen uppför sig ILLA.
          TaXamförsvar.

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          myy
          Inlägg 14-08-2011, 20:04
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 337
          Medlem nr: 9 398

Jag har en mellanpudel, som jag av olika skäl inte aktiverat på rätt sätt i perioder. Eftersom pudeln är rankad som nr 2 efter border collien på läraktighetslistan och som border collien har högt aktivitetsbehov blir den lätt frustrerad och "stirrig" om man inte hanterar den rätt. Det gäller åtminstone min lilla fröken.

Hon kan morra åt främmande hundar, skälla ut besökare, reta våra katter, tömma sophinken och skrämma barn. Om det inte erbjuds alternativ då. I hennes fall är lösningen ofta att hon får hjälpa mig att bära tidningen på väg hem från brevlådan. Att småbarn som kommer på besök får en näve Frolic och uppmanas att träna hunden, att besökare sätter hunden i knät etc. När vi går kurs någon gång ibland är hon alltid den mest väluppfostrade och beundrade hunden. Lite försiktig, men inte stirrig. För aktivitet är kul!

Att lyckas med ett uppdrag (och pudlar har lätt för att lyckas) ger självförtroende och motverkar dåligt uppförande. Det gäller alla hundar, men pudlar kräver en hel del. Å andra sidan är all aktivitet kul! Spåra, lek, kampa, trix, lydnad, agility, sök. På det bara!

Lycka till!

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 21-09-2025, 05:57

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon