CITAT (silos @ 15-08-2011, 18:25)

Jag vet att Bibeln är sann!Det har jag kunnat läsa mig till och numera tvivlar jag inte!
Och Bibelns profetiors exakthet fortsätter att visa sig i världen,men människor varken ser eller hör.
Bibeln är full av sanningar och absolut inga dumheter!
Det är en lögn!!!!!
Du kanske borde granska dina källor lite bättre innan du kallar andra för lögnare silos!
CITAT
Noas ark (arabiska: سفينة نوح, Safina Nuh, hebreiska: תיבת, Tevat Noach) är det fartyg som, enligt första Moseboken i Bibeln, byggdes av Noa enligt Guds anvisningar. Noa fick i uppgift att rädda sig själv, sin familj och jordens alla djur från en världsomfattande översvämning, syndafloden. Berättelsen förekommer i de abrahamitiska religionerna; judendomen, kristendomen och islam men även i andra religioner som påverkats av dessa. Andra berättelser om översvämningar finns på flera platser och har förmodligen uppkommit oberoende av den bibliska berättelsen. Det finns också berättelser som förmodligen påverkat den bibliska, till exempel Gilgamesheposet, Atrahasiseposet och den sumeriska berättelsen om Ziusudra.
...................................lite längre ned
CITAT
Jezidernas svarta bok [redigera]
Enligt Jezidernas heliga skrift Jezidernas svarta bok var det inte bara en utan två översvämningar. Den första syndafloden överlevdes av Na'umi, Hams far, vars ark strandade vid Ain Sifni i regionen Mosul. En tid senare kom en andra flod, som bara drabbade jeziderna, den övelevde av Noa. Den stötte emot ett berg i Sinjar för att sedan stranda på berget Cudi som beskrivet i den muslimska traditionen.
Assyriologen George Smith blev världsberömd när han översatte en babylonsk text om en stor översvämning. Andra utforskanden och upptäckter uppdagade flera översvämningsmyter i Mesoptomanien och den som är mest lik den i Bibeln om Noas ark är Gilgamesheposet.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Noaks_ark
Redigerat av Markus_H: 15-08-2011, 17:55