CITAT (mamamaggan @ 22-08-2011, 17:29)

Gillar inte heller de ny mjölkförpackningarna , får i stort sett aldrrig upp skruvkorken. De är svårare att hantera också , bredare grepp krävs , och det har jag problem med.
Det som retar mig mest är dock att priset på mjölken höjdes i " vår " affär med 40 öre litern när vi fick de nya förpackningarna . Ingen annan affär har gjort så .
Har sett att en del rekommenderar att man ska ta hjälp men om man är ensam då ? Ska man ta med sig mjölken till distriktssköterskan och låta henne öppna ?
Medicinförpackningarna , blisterkartorna , är ett elände . Jag får inte ur tabletterna själv . Sedan har vi burkarna med ett " extra " inre lock med en liten ring man ska dra i . Funkar aldrig för mig ofta inte för min man heller . Ringen går av och så står man där med en näst intill inbrottssäker burk.
Alla har faktiskt inte tillgång till någon som kan hjälpa till och jag tycker det måste gå att fixa förpackningar som de flesta kan öppna/hantera.
det finns massor av hjälpmedel att ta till, som sagt en silikonduk är suverän till mjölkförpacknigar. Själv klarar jag mig väldigt bra med bara tre fungerande fingrar på högerhanden ....
Be apoteket öppna burken - de hjälper dig gärna!
Det är dumt att slänga bort en hel cykel för att det kommit in ett gruskorn i kedjan...