CITAT (malcolm @ 24-08-2011, 16:38)

Jag hade vissa tankar på att göra slut på alltsammans förra sommaren när jag blev utförsäkrad och stod till och med med en snara runt halsen i trappan men hur det än var så avstod jag. Det var en otäck känsla när repet drogs åt innan jag tog mitt förnuft tillfånga. Tänkte på min son och vad det skulle bli av honom om jag försvann och nu har jag inga sådana tankar längre, är återförsäkrad hos f-kassan men det är inga gyllene dagar precis och under det halvår jag var utförsäkrad skaffade jag mig massor av skulder hos olika kreditbolag. Skulder jag får leva med länge men det mesta kommer att kunna avbetalas iom. det framtida arvet från min mor.
Tack och lov att du valde att leva för både din son och för andra i din närhet
Det är mer än sorgligt hur de behandlar folk nu för tiden när bara de "produktiva" räknas... inte förrän de hamnar i samma sits tänker de på hur det är men tills dess så är var och en sig själv närmast.. synisk inställning
CITAT (Huggorm @ 24-08-2011, 17:27)

Han var ju självmordsbenägen, så vitt jag förstår från artikeln. Det kunde lika gärna ha blivit något annat som utlöst det, som att favoritlaget förlorade eller att han blev fast i trafikstockning.