Eftersom det fanns lite intresse för framtida sticklingsbyte ?
Startar jag en sticklingstråd .
Här är Cillas exelenta råd

"Jag har sedan i och somras ett litet sticklingsland, full av rosor från hela landet. Står på friland, men ska krukas och ställas ned i marken samt inglasas. Kanske ställer jag dem på sommarverandan som håller strax över 0 grader på vintern. Sommarsticklingar av rosor har jag aldrig testat förut.
Jag följde en annans höststicklingar som gick bra. Rätt långa årsspröt, 30 cm, samlades i oktober - november. Slogs in i fuktat tidningspapper och lades i kylskåp, hölls vattnat. Togs fram i maj och hade då rotat sig över hela kvisten. Det var svårt att se vad som var upp och ned och de stacks ned i marken på allehanda vis; liggande helt under och stående. De tog sig allihop!"/Cilla
Sommar sticklingar och sen vår är de jag tycker fungarar allra bäst
Klippet från vårrensningen/ försommar putsning, sticks ner i småkrukor som jag grävt ner på bra" ställen -lagom sol o skugg och vattentillgång
De som satts vid stora stenar verkar klara sig utmärkt -Tack ni som sänt material till mej -Rödhättesticklingarna har tagit sig !!
From 20 juni brukar fukt /väremeförhållandena vara bäst här uppe -fam till mitten juli finns chans att de hinner rota sig .
Växer de bra tar jag inte in dem utan låter de snöa över
Krukjorden är sandblandad bra trädgårdsjord
Nästa vår flyttar jag dem till lämplig växtplats
Bild sticklingsförökningKom med fler tips