Forumet besöker jag varje dag och har så gjort under många år. På huvudsidan har jag inte läst lika mycket, men den har verkligen blivit mer lockande på senare tid. Kan utan tvivel mäta sig med trädgårdstidningarna.
Om jag hade varit ny med trädgård hade jag nog slukat det mesta, precis som jag lånade bibliotekets alla trädgårdsböcker när mitt intresse började för 25 år sedan. Idag läser jag gärna artiklar som presenterar olika växter, typ den ni har om Aronian nu. Gärna växter som beprövat funkar i zon 5.... Jag gillar också lite "halvvetenskapliga" artiklar om växternas biologi och ursprung mm. Alltså en blandning av korta artiklar och lite "djupare och smalare" ämnen. Nyheter är ju alltid lite kul att få bevakat, och kalender med vad som händer i trädgårdsvärlden. De tidningar jag läser med störst behållning är Natur & Trädgård och Hemträdgården, som är lite på det viset. Mitt intresse ligger på ute-odlandte, dvs perenner buskar träd köksväxter och lite sommar blommor. Krukväxter lever farligt här...
|