Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Murdekor?
          cavey
          Inlägg 29-08-2011, 13:21
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 5
          Medlem nr: 73 720

Hej,

Jag är ny i detta forum, och hittar inte så många landscaping-debatter, men chansar ändå.
          Jag har en mur av staplade stenblock. Muren är 3 meter hög och 10 meter bred. Jag skulle gärna vilja jämna till den. Några sprickor är 20-30 cm breda, ofta halvmetern djupa. Stenblocken är lagda "i linje", men jag tycker ändå muren är altför grov.

Jag funderar på att använda taktorv i remsor och fylla sprickorna. För att sedan plantera lämplig dekoration. Första tanken är rosor, men kan också tänka mig uppspjälkat fruktträd. Jag har också hört att man kunde doppa torven i yogurt för att få mossa på bara en enda sesong.. (Låter som 1. april)

Det är oerhört lite information om detta, både i böcker och i fackbutikerna.

Just med tanke metoden att fylla sprickorna i muren, så är jag osäker.

Tacksam för kommentarer.

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          fvd
          Inlägg 31-08-2011, 09:10
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 1 371
          Medlem nr: 25 623

Jag har sett flera programledare på teves trädgårdsprogram göra detta och fått det att funka. Jag tror en av gästexperterna som gjorde det svarar på frågor för odla.nu Susanne om jag inte minns fel. Annars kan du ju bara prova någonstans med en liter eller så. En annan sak man kan undra är hur det tar sig ut i det långa loppet om det måste underhållas. Jag kan se dig framför mig klättrande runt med filen dag som natt på den stora muren.

--------------------
          Zon 1

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 30-07-2025, 20:31

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon