CITAT (Jubbe063 @ 31-08-2011, 17:58)

Skit. Citaten hamnade på olika poster.
Din video är rätt sjuk. Att visa barn i 5-10 års åldern och påpeka att de är mänskligt liv för att sen ponera om dessa aborrterats hade de inte funnits.... Hemskt....
Man måste skilja på barn som individ och foster som är en del av kvinnans kropp.
Går att ställa en några intressanta frågor.
1. En våldtagen kvinna nekas abort, begår självmord eller kommer att lida psykiskt av att bli påmind om våldtäkten varje gång hon ser sitt barn. Är det bättre att kvinnan dör än får abort? Är det bättre att föda barnet och låta två lida eller att tillåta abort?
2. Anses det som mord, blir abort olagligt, vilket leder till hemska hemmaaborter med gift, trådgalgar etc. Ofta skadas kvinnan eller dör på kuppen. Är det värt att låta kvinnan lida eller dö?
Vad då hemskt? Alla de fostren had ju kunnat bli fullvuxna barn i sinom tid!
Ett foster är inte en del av kvinnans kropp!Fostret har eget egen kropp,eget hjärta som slår,fostret känner....
Jag har stor respekt för de våldtagna kvinnorna och jag förstår mer än väl att de vill göra abort.Men om barnet blir född så är det inte barnett som är skyldig.Ett barn kan man faktiskt älska vem än fadern var!
Det här är mycket svåra frågor och inte kan jag svara på allting.
De hemska hemmaaborterna är VIDRIGA,men har inte kvinnan också ansvar för sitt eget liv?Men även i den frågan har jag egentligen svar på din fråga.
CITAT (Markus_H @ 31-08-2011, 18:18)

Att förbjuda någon på grund att uttala sig på grund av kön är en härskarteknik.

Nu är det många gånger män som bestämmer att kvinnor
inte ska få göra abort på grund av religiösa eller moraliska skäl. Det är de männen som tvingar fram illegala aborter, dödsfall, svåra missfall, självmord och abortturism. Är det moraliskt bättre???
Precis,männen har INGEN talan vad det gäller att föda barn,du skriver ju själv hur männen kan tvinga sina kvinnor till illegala aborter! Dessa män är inga män de är MONSTER!!!
Det är så lätt att ha åsikter om någonting som man själv (män) kan någonsin göra,bära barn inom sig,föda barnet eller tvingas till abort!