CITAT (merlin68 @ 01-09-2011, 16:52)

Att se omvärlden som den är är ingen fanatism. Dina skruvade påhopp är bara löljiga och förkastliga.
Jag är uppväxt på en gård med djur. Grisar, kor, getter, hästar, gäss, katter, hundar, kaniner
Jag är utbildad djurskötare med inriktning lantbruk samt utbildad hundtränare. Bland annat. Jag har hållit på med djur i hela mitt liv (jag är 40+) Ju mer jag har lärt mig genom åren ju större insikt har jag fått om hur stort lidandet är hos djur. Om ni hade några kor och de kände igen er så är det väl bra men du tror väl inte själv att ett sådant "drömscenario" motsvarar den industiella uppfödningens brutala verklighet ? Ingen kan vara så naiv...
Nu fick du mig i alla falll att skratta någon gång..... Vi hade "några" kor
Och när man är aktiv inom jordbruk så känner man många, inte bara i samma by utan i hela området.
Och nej Merlin vi hade inte nån ko, nån get, några kaniner osv som dina föräldrar. Men hästar hade vi också 3 st (min och mina barns)
Vad du skriver om din utbildning osv är för mig helt oviktig, viktig är bara vad du skriver här. Allt annat säger du men vad är sant?
Batski det är inte några fördomar jag slänger ur mig utan allt det där man läser och hör. Läs alla polisrapporter. Folk som blir hotade av djurrättsaktivister osv....... Ingenting som är gripen ur luften.
Det är bara kanske några dagar sen som en affär slutade i Göteborg efter alla hotelser, inte bara mot affären utan mot hela familjen.
Varför jag skrev det om militanta veganer? Det var med tanken på allt du skrev om köttatandet i en annan tråd
Elisabeth
Redigerat av Elisabeth-Västkustkolonisten: 01-09-2011, 17:28