CITAT (Motti @ 01-09-2011, 22:46)

Människorna är dom värsta djuren helt klart !men alla är inte djurplågare som tur är ,min man är uppvuxen på en gård med köttdjur häster grisar höns alla hadde det bra där.Man kan inte dra alla över en kam de är väldigt få människor som missköter sina djur men dom som gör det ska fan i mig klämmas åt och det ordentligt ,här i Sverige är det bara för jäkla mesigt med djurskyddet ,finns djur som får plågas yterligare några månader för att veterinärer mm inte får tummen ur ändan ,de har helt enkelt för lite befogenheter och måste vänta på att polisen ska agera också. Vi borde ha Djurpolis i Sverige det behövs verkligen .Innan alla myndigheter har fåt ihop det här med sina jäkla papper osv så hinner djur dö av svält och djurplågeri .
Helt rätt. Många tar väl hand om sina djur men några gör det inte. Det är just problematiken med kontrollerna att det inte finns utrymme i den statliga och kommunala budgeten till detta. I min kommun har vi inte ens tilläckligt många närpoliser så kommunen satsar noll kronor på djurskyddet. Djursamlare, djurplågare och andra olämpliga personer kan alltså härja fritt rätt länge utan att upptäckas.