CITAT (*Stintan* @ 05-09-2011, 22:27)

Jag rekommenderar aldrig någon att börja med någon ny kostmetod utan att läsa på först. Jag har inte sett någon skriva annat än att fett och en massa kolhydrater inte är en bra kombination så var har du fått det ifrån att vi skulle få blandkostare att börja med det? Det är väl snarare så att alldeles för många blandkostare redan gör det. Var och en får väl äta det som passar dom bäst men alla borde vara lite mer kostmedvetna.
Och jag håller med dig!
Du kanske inte har gjort det men jag blir förvånad när du säger att LCHF-förespråkar i allmänhet inte gör det. Det finns ju till och med läkare som gått ut i debattartiklar och påstått att höga blodfetter är ofarligt.
Annika D sa en gång att "mättat fett rensar kärlen".
Många säger ju också att det är kolhydraterna som gör människor feta och inte fettet. Det vet jag bestämt att jag läst här i forumet.
Vad anser du själv om mättat fett kontra fleromättat och enkelomättat. Har det någon betydelse vilket fett dom äter som inte äter någon speciell diet utan vanlig blandad svensk kost?
En person jag känner åt LCHF en period och tyckte det funkade bra. Sedan åt hon vanlig kost ett tag och började sedan med LCHF igen med den skillnaden att hon trännade spinning. Då funkade det inte alls. Hon blev vrålhungrig.
Har du någon teori om vad det berodde på. Hon försökte gå ner i vikt samtidigt men gick inte på något stort underskott. Hon gick ner mer den perioden hon inte tränade.