CITAT (Chamomille @ 07-09-2011, 15:02)

Vad äter du egentligen Christa?
Det är olika beroende på hur mycket jag rör mig. Jag mår också bäst om jag varierar kosten.
Sedan 5 år undviker jag socker och andra raffinerade kolhydrater. Åt inte så mycket sådant innan heller men hälsan har krånglat rejält så jag slutade äta sådant i stort sett helt.
Dricker heller aldrig juice. Torkad frukt och söta körsbär tål jag dåligt.
Eftersom jag gått ner ca 20 kg i fettvikt så har jag bara 52 kg kropp att försörja med energi. Det innebär att jag måste vara försiktigt så jag inte äter för mycket. Inte för vikten skull utan för att jag mår dåligt av det.
Feta mjölkprodukter tål jag dåligt och efter att ha ätit ost i somras under samma period som jag ätit jordgubbar, smultron, hallon osv så blev jag så dålig så jag blev inlagd på sjukhuset.
Frukost tycker jag är svårt men i morse testade jag en sak som åtminstone funkade idag. Jag åt en tomat och bönor med två matskedar rapsolja. Ett helt paket bönor.
Lunch var köttfärssås med passerade tomater och en massa kryddor. Färsk ekologisk broccoli och ekologiskt rött ris från Saltå. Tog bara 0,5 dl ris eftersom den ekologiska köttfärsen är så fet. Åt en rå morot medan jag lagade mat men på eftermiddagen kändes det som om det blev lite för mycket mat trots att jag sprang före lunch och promenerade efter då granntjejen ville att jag skulle gå med.
I kväll skall jag äta kycklingfilé med quinoa och stekta kantareller. Troligen blir det ekologiska gröna bönor till om jag inte hinner ut och skörda mangold mellan skurarna.
En smörgås på förmiddagen och en vid 16-tiden har det blivit som mellanmål plus några mandlar en halvtimme innan eftermiddagsmackan.
Genom att vara extremt noga med maten har jag blivit av med en rad hälsoproblem så det är det värt.
Redigerat av Christa: 07-09-2011, 16:18