Är arg på det nya apotekssystemet.
Om man bor på en liten ort , som jag gör , så finns det troligtvis bara ett apotek. Det apoteket vägrade att ta hem min medicin , en speciell variant p g a av allergi mot ett färgmedel.
För att få ta hem denna medicin så krävs det licens och den ville de att jag skulle betala . Vet inte om det är tillåtet att göra så mot kunderna.
Nu fick jag åka 12 mil t o r för att få tag på denna för mig livsviktiga medicin till ett apotek som hade en allmän licens som de betalade .
Apoteket hemma har nu gett med sig så pass mycket att om jag får ett nytt recept på min medicin , men gjort av en annan tillverkare , så kan de möjligtvis gå med på att ta hem den.
Rent allmänt så har det blivit så mycket sämre efter att vi numera har olika apoteksbolag att jag blir tvärilsken.
Jag kan inte längre se mina recept på nätet , jag kan inte beställa hem mina mediciner som jag kunde förut, jag kan inte längre se på kvittot hur långt jag har kvar till frikort , jag måste i dag vänta i flera dagar på att mitt apotek tar hem min medicin eftersom de valt att inte ha den i lager OM de överhuvudtaget är villiga att ta hem den eftersom de har avtal med andra tillverkare .
Det sas när vi gick över till det nya systemet att det inte skulle bli någon skillnad för kunderna men i mitt fall , och många andras också misstänker jag , har det blivit krångligt och t o m rent omöjligt att få tag i medicinen.
Nu har jag beslutat mig för att anlita ett av det gamla apoteksbolagets apotek fast det innebär en resa på flera mil .Ett apotek som ger mig i stort sett samma service som förut utan att krångla.
--------------------
Mälardalen zon 2 - 3
Att känna skuld är att vara human
|