CITAT (malcolm @ 09-09-2011, 11:03)

Jag tror att många barn och ungdomars dåliga självkänsla hänger samman med att de inte får delta i arbetet hemma på samma sätt som förr, numera skall skola, dagis etc. sköta om allting och många föräldrar verkar tycka att barnen mest är ivägen när det skall lagas mat mm. Mina barns kompisar visste inte ens hur man kokar ett ägg eller en korv och en del blev förvånade att mina barn fick använda spisen tex. Detta i samband med de ökande kraven i samhället kan inte vara bra, vet inte om mobbingen har ökat eller om det är så att det skrivs mer om sådant nu så det blir uppmärksammat. Det materiella trycket har också sin del i det hela och måga föräldrar har inte råd att ge barnen det senaste, tyvärr hänger många vuxna på alla dessa trender och blir ännu mer stressade vilket självklart påverkar barnen. Låneinstitut och kreditbolag skär guld med täljkniv när folk gör i stort sett vad som helst för att "ha råd" att hänga med och så är ekorrhjulet igång.
Det är väl priset vi får betala för kvinnans "frigörelse" för att "slippa" vara "fängslad" vid hem och barn. Inte ens valfrihet fick hon!