Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> passionsblomma, övervintring
          ingasträdgård
          Inlägg 10-09-2011, 09:13
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 5
          Medlem nr: 73 599

Kan jag övervintra min passionsblomma i mörker eller måste den ha ljus?
          anette

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          acacia
          Inlägg 10-09-2011, 21:54
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 34
          Medlem nr: 74 672

Oj, Så många exotiska blommor man har,man blir avundsjuk ha ha ha.
          Saken är inte alla ofta får plats vintertid ,suck. Mina står på golvet året runt i matsalen.Jag har röd Hibiskus som fick stå ute mitt på sommaren,resten i samma plats.Fick inte längre plats vid fönstret så alla stora och höga står på golvet.Ljus får dom året runt även min Lime har inte varit ute i år och står i samma plats hela året.Vanligen dessa tropiska växter har inte någon övervintring alls i deras hemmiljö i tropicana. Det är vara vissa träd som har uppehåll och tappar blad en gång om året, 80 procent växer och blommar nästan året om alltså ingen vilo period.Även min stora julstjärna har stått i samma ställe i matsalen i några år aldrig varit ute och det växer som attan .Fick klippa många grenar annars det blir som skog.Har inte övervintring på dom flesta av mina tropiska växter. Det är problem med plötslig olika temperatur som tar kol på växten att den tappar blad. Passion blomma klipper man aldrig i tropicana och kan täcka hela häcken,fint tycker jag.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 19-08-2025, 20:07

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon