CITAT (malcolm @ 01-07-2011, 19:52)

Moppen "dog" igår kväll, sonen hade varit ute och åkt och plötsligt stannade den, har kollat upp tändstift och tom. köpt ett nytt men den vill inte. Självklart är han ledsen eftersom han äntligen vågat åka på nya vägar och skulle köpa en ny datamus, erbjöd honom en skjuts till affären men han ville hellre åka moppe dit på egen hand. Tror inte det är något större fel iof. sig så imorgon skall vi forska vidare vad det kan vara, idag regnade det så det blev inte av.
hej.
har en precis likadan fast röd och rostig

jag hade samma problem och höll på att bli tokig på det, pappa provade byta tändstift och tändhatt men inget hjälpte. sen pillade far på tomgången och nu så går den utan problem, startar fort och dör inte i tid och otid.
trampa i uppförsbackar? behöver inte jag, ser till att ha full gas i början på backen så går den upp av sig själv även om det är brant, går kanske inte så fort men man ska inte behöver hjälpa till.
det finns en knapp på vänstersidan av bakhjulet som man kan trycka in och då går det jättelätt att cykla den utan att motorn är igång. man tar tillbaka läget med den lilla spaken som sitter en bit ifrån, man får rulla till mopeden så hörs det ett plopp och då går den trögare och man kan starta den igen.
kanske pojken har tagit långa turer, jag kör iofs inte varje dag men tar oftast mopeden så länge det inte är fruset och jag tankar en dunk på 4 liter som jag har och fyller på och den håller länge, minst en månad och då har jag kört mycket.
du har satt dit en gps ju går det inte att använda den för att se hur långt man kommer på en tank? glöm inte att räkna in reserven oxå då.
inte jättehaj på mopeder så jag kanske har fått dina beskrivningar om bakforten. men synd att den krabbar, den ser ju väldigt fin och efterhållen ut. och snygg väska är det oxå
http://www.moppeforum.net/
Redigerat av theresen: 12-09-2011, 22:31