Då får väl du tro att jag inte vet vad jag snackar om. Det bryr jag mig inte ett skvatt om. Helt klart går det inte att diskutera med dig. Du skriver här på forumet som om du tror att folk är helt tappade bakom en vagn och inte bryr sig om eller vet något om varken djur, natur eller miljö. Tanken har väl aldrig slagit dig att just folk som är roade av att odla oftast också är naturmänniskor som verkligen värnar om natur, miljö och djur.
Fanatism ligger i att du inte respekterar andras val av liv. Det finns bara ett rätt sätt och det är ditt sätt. Håller man inte med dig så är man okunnig. Jag blir obstinat när folk får för sig att tala om hur andra ska leva och försöker påverka genom domedagspredikningar. Många av oss kanske redan gör vad vi kan inom rimliga gränser. Varför går du i taket för att inte alla har fullt förtroende för DR. Det måste väl ändå vara upp till var och en om man gillar allt DR står för eller ej.
Har du överhuvudtaget några glädjeämnen i ditt liv eller kretsar allt kring elände och mörk framtid.
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|