Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Vinterkappa med äkta pälskrage någon:(
          merlin68
          Inlägg 14-09-2011, 23:11
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 4 044
          Medlem nr: 28 369

Nu börjar den kalla årstiden och många funderar på att köpa en ny vinterjacka/kappa. Snälla snälla snälla köp inga kläder med äkta päls/dun och liknande! thanks.gif

För den som har starka nerver finns här en film om pälsindustrin i China angry.gif :

http://www.linkfun.net/fun-videos/ekelhaft...trie_video-6209

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          *Stintan*
          Inlägg 15-09-2011, 22:50
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Då får väl du tro att jag inte vet vad jag snackar om. Det bryr jag mig inte ett skvatt om. Helt klart går det inte att diskutera med dig. Du skriver här på forumet som om du tror att folk är helt tappade bakom en vagn och inte bryr sig om eller vet något om varken djur, natur eller miljö. Tanken har väl aldrig slagit dig att just folk som är roade av att odla oftast också är naturmänniskor som verkligen värnar om natur, miljö och djur.

Fanatism ligger i att du inte respekterar andras val av liv. Det finns bara ett rätt sätt och det är ditt sätt. Håller man inte med dig så är man okunnig. Jag blir obstinat när folk får för sig att tala om hur andra ska leva och försöker påverka genom domedagspredikningar. Många av oss kanske redan gör vad vi kan inom rimliga gränser. Varför går du i taket för att inte alla har fullt förtroende för DR. Det måste väl ändå vara upp till var och en om man gillar allt DR står för eller ej.

Har du överhuvudtaget några glädjeämnen i ditt liv eller kretsar allt kring elände och mörk framtid.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          batski
          Inlägg 15-09-2011, 23:38
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 1 427
          Medlem nr: 33 889

CITAT (*Stintan* @ 15-09-2011, 23:50) *
          Då får väl du tro att jag inte vet vad jag snackar om. Det bryr jag mig inte ett skvatt om. Helt klart går det inte att diskutera med dig. Du skriver här på forumet som om du tror att folk är helt tappade bakom en vagn och inte bryr sig om eller vet något om varken djur, natur eller miljö. Tanken har väl aldrig slagit dig att just folk som är roade av att odla oftast också är naturmänniskor som verkligen värnar om natur, miljö och djur.

Vi känner ju inte varandra så jag kan bara utgå ifrån det som folk skriver. Om någon påstår att pertsonalen på Djurens Rätt är opålästa - vilket jag VET inte stämmer - kan jag inte annat än att utgå ifrån att folk inte vet vad de pratar om.

Fanatism ligger i att du inte respekterar andras val av liv. Det finns bara ett rätt sätt och det är ditt sätt. Håller man inte med dig så är man okunnig.

Men hallå det var väl inte folks val av liv som diskussionen handlade om, utan jag reagerade på att folk påstod saker som jag vet inte stämmer och ja man är okunnig om man påstår saker som inte stämmer. Eller så är man illvillig. Jag hoppas jag alltid har behandlat dig med respekt även fast vi inte har samma syn på saker och ting. Men att behandla någon med respekt är inte samma sak som att hålla med om allt som den andra säger. Och att inte hålla med och komma med invändningar är verkligen inte samma sak som att vara fanatisk, För i så fall är du också fanatisk wink.gif

Jag blir obstinat när folk får för sig att tala om hur andra ska leva och försöker påverka genom domedagspredikningar.

Predikningar?? Så att lyfta fram frågor som man tycker är livsviktiga och tillhandahålla information är att predika? Hör du inte hur du låter? Att förklara varför man ser på saker och ting som man gör, är det att predika? Sen är det så att vare sig vi gillar det eller ej så lever vi inte i ett vacuum och hur vi lever påverkar andra. Alltså hur folk lever runt om i världen påverkar mig och då har jag faktiskt all rätt i världen att prata om det. Men jag är inte förvånad, för samma anklagelser som du kommer med (om att jag är fanatisk, att det inte går att prata med mig, att jag inte respekterar andras val av liv, osv osv) har många andra som i olika tider kämpat mot orättvisor och för en bättre värld blivit anklagade för. Minoriteter är ju lätta måltavlor för den sortens skit.

Många av oss kanske redan gör vad vi kan inom rimliga gränser. Varför går du i taket för att inte alla har fullt förtroende för DR. Det måste väl ändå vara upp till var och en om man gillar allt DR står för eller ej.

Men ÅH det handlar ju inte om att gilla Djurens Rätt eller inte, utan om att slänga ur sig felaktiga anklagelser.

Har du överhuvudtaget några glädjeämnen i ditt liv eller kretsar allt kring elände och mörk framtid.

Du har tydligen missat de trådarna där jag pratat om t ex musik, film, komedier och annat. Men jaja, folk ser bara det de vill se... Fast dessa är faktiskt inte livsviktiag frågor som påverkar miljarder individers liv - även ditt och dina nära och käras...

Hur som helst, jag tycker du har varit otrevlig mot mig och jag tänker faktiskt inte ta skit från dig eller från nån annan bara för att jag står för mina övertygelser.

Om jag nån gång har varit otrevlig mot dig var det iaf inte meningen och isf ber jag om ursäkt, men jag tänker inte hålla tyst om livsviktiga frågor och orättvisor. Om du inte gillar det jag skriver behöver du inte läsa. Ingen tvingar dig att göra det. Men du vill tydligen tvinga mig att vara tyst...

Redigerat av batski: 15-09-2011, 23:58

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 16-09-2011, 08:12
          Länk hit: #4

Medlem

CITAT (batski @ 16-09-2011, 00:38) *
          Vi känner ju inte varandra så jag kan bara utgå ifrån det som folk skriver. Om någon påstår att pertsonalen på Djurens Rätt är opålästa - vilket jag VET inte stämmer - kan jag inte annat än att utgå ifrån att folk inte vet vad de pratar om.

Men hallå det var väl inte folks val av liv som diskussionen handlade om, utan jag reagerade på att folk påstod saker som jag vet inte stämmer och ja man är okunnig om man påstår saker som inte stämmer. Eller så är man illvillig. Jag hoppas jag alltid har behandlat dig med respekt även fast vi inte har samma syn på saker och ting. Men att behandla någon med respekt är inte samma sak som att hålla med om allt som den andra säger. Och att inte hålla med och komma med invändningar är verkligen inte samma sak som att vara fanatisk, För i så fall är du också fanatisk wink.gif

Predikningar?? Så att lyfta fram frågor som man tycker är livsviktiga och tillhandahålla information är att predika? Hör du inte hur du låter? Att förklara varför man ser på saker och ting som man gör, är det att predika? Sen är det så att vare sig vi gillar det eller ej så lever vi inte i ett vacuum och hur vi lever påverkar andra. Alltså hur folk lever runt om i världen påverkar mig och då har jag faktiskt all rätt i världen att prata om det. Men jag är inte förvånad, för samma anklagelser som du kommer med (om att jag är fanatisk, att det inte går att prata med mig, att jag inte respekterar andras val av liv, osv osv) har många andra som i olika tider kämpat mot orättvisor och för en bättre värld blivit anklagade för. Minoriteter är ju lätta måltavlor för den sortens skit.

Men ÅH det handlar ju inte om att gilla Djurens Rätt eller inte, utan om att slänga ur sig felaktiga anklagelser.

Du har tydligen missat de trådarna där jag pratat om t ex musik, film, komedier och annat. Men jaja, folk ser bara det de vill se... Fast dessa är faktiskt inte livsviktiag frågor som påverkar miljarder individers liv - även ditt och dina nära och käras...

Hur som helst, jag tycker du har varit otrevlig mot mig och jag tänker faktiskt inte ta skit från dig eller från nån annan bara för att jag står för mina övertygelser.

Om jag nån gång har varit otrevlig mot dig var det iaf inte meningen och isf ber jag om ursäkt, men jag tänker inte hålla tyst om livsviktiga frågor och orättvisor. Om du inte gillar det jag skriver behöver du inte läsa. Ingen tvingar dig att göra det. Men du vill tydligen tvinga mig att vara tyst...

Har du nån sorts ensamrätt att ifrågasätta andras kunskap och källor? Det du tar som anklagelser är bara hur jag upplever dina skriverier.
          När det gäller DR så måste man ha rätt att tycka vad man vill om den föreningen även om du tycker att man har fel.

Jag är faktiskt inte heller ute efter att vara otrevlig men jag talar om hur jag upplever dina diskussioner. Det blir helt enkelt för mycket "religion" av det hela och detta trots att här bara finns folk som faktiskt bryr sig om hur djur, natur och miljö. Jag vill inte tvinga dig att vara tyst, varför skulle jag? Det är ju ämnen som är både viktiga och intressanta. Det vore däremot önskvärt att du inte betraktar alla som inte till 100% delar din övertygelse som totalt okunniga om vad det handlar om.

--------------------

Citera
          batski
          Inlägg 16-09-2011, 10:25
          Länk hit: #5

Medlem

CITAT (*Stintan* @ 16-09-2011, 09:12) *
          Har du nån sorts ensamrätt att ifrågasätta andras kunskap och källor?

Givetvis inte.

Det du tar som anklagelser är bara hur jag upplever dina skriverier.
          När det gäller DR så måste man ha rätt att tycka vad man vill om den föreningen även om du tycker att man har fel.

Givetvis har var och en rätt att tycka vad h*n vill, men om någon säger nånting som jag vet inte stämmer om något som jag är insatt i kan jag inte annat är reagera och förklara hur det ligger till. Men en del människor verkar vara mer intresserade av att få behålla sina fördomar än at någon talar om för dem om hur det verkligen ligger till... och om nån gör det så är människan i fråga fanatisk. Förstår du verkligen inte att det är kränkande att anklaga nån för att vara fanatisk bara för att personen i fråga har övertygelser som inte klaffar med dina? Vilka andra fördomar har du om mig? Det skulle faktiskt vara intressant att höra lite om vilken bild du har av mig. Hur gammal är jag, vad lyssnar jag på för musik, är jag konfliktbenägen, röker jag eller intre, är jag nykterist, vad är mina andra intressen förutom växter, osv? För du måste endå ha en bild av hur såna fanatiska veganer ser ut och beter sig, eller? Om det låter att jag har tagit det personligt så är det därför att jag har det. Jag avskyr fanatism och fundamentalism, så att bli kallad för fanatiker känns inte det minsta trevligt och rättvist. Och förresten att stätta stämplar på sin motpart i en diskussion brukar ofta vara ett fult trick för att inte behöva komma med väsentliga argument.

Jag är faktiskt inte heller ute efter att vara otrevlig men jag talar om hur jag upplever dina diskussioner. Det blir helt enkelt för mycket "religion" av det hela och detta trots att här bara finns folk som faktiskt bryr sig om hur djur, natur och miljö. Jag vill inte tvinga dig att vara tyst, varför skulle jag? Det är ju ämnen som är både viktiga och intressanta. Det vore däremot önskvärt att du inte betraktar alla som inte till 100% delar din övertygelse som totalt okunniga om vad det handlar om.

Det gör jag inte heller, iaf inte automatiskt. Jag utgår ifrån vad folk säger. Ibland har jag mött människor som är mycket kunniga, men även en hel del som bara utgår ifrån att jag inte vet vad jag pratar om trots att jag haft flera år på mig att sätta mig in i saker och ting och fast de själva t ex inte ens vet att en ko inte bara får en massa mjölk hela tiden, utan att hon måste bli insiminerad varje år för att hennes kropp ska börja producera mjölk precis som vilken annan däggdjursmamma som helst. Det här var bara ett exempel men det finns faktiskt många fler.

... Vad ska jag säga om allt det här? Det känns tungt just nu och jag är sårad. Jag tycker diskussioner kan vara kul och givande men hatar när folk blir otrevliga och eleka. Just nu känner jag mig lite som Dr. Semmelweis...

Redigerat av batski: 16-09-2011, 11:36

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 16-09-2011, 11:28
          Länk hit: #6

Medlem

CITAT (batski @ 16-09-2011, 11:25) *
          Givetvis inte.

Givetvis har var och en rätt att tycka vad h*n vill, men om någon säger nånting som jag vet inte stämmer om något som jag är insatt i kan jag inte annat är reagera och förklara hur det ligger till. Men en del människor verkar vara mer intresserade av att få behålla sina fördomar än at någon talar om för dem om hur det verkligen ligger till... och om nån gör det så är människan i fråga fanatisk. Förstår du verkligen inte att det är kränkande att anklaga nån för att vara fanatisk bara för att personen i fråga har övertygelser som inte klaffar med dina? Vilka andra fördomar har du om mig? Det skulle faktiskt vara intressant att höra lite om vilken bild du har av mig. Hur gammal är jag, vad lyssnar jag på för musik, är jag konfliktbenägen, röker jag eller intre, är jag nykterist, vad är mina andra intressen förutom växter, osv? För du måste endå ha en bild av hur såna fanatiska veganer ser ut och beter sig, eller? Om det låter att jag har tagit det personligt så är det därför att jag har det. Jag avskyr fanatism och fundamentalism, så att bli kallad för fanatiker känns inte det minsta trevligt och rättvist. Och förresten att stätta stämplar på sin motpart i en diskussion brukar ofta vara en ful trick för att inte behöva komma med väsentliga argument.

Det gör jag inte heller, iaf inte automatiskt. Jag utgår ifrån vad folk säger. Ibland har jag mött människor som är mycket kunniga, men även en hel del som bara utgår ifrån att jag inte vet vad jag pratar om trots att jag haft flera år på mig att sätta mig in i saker och ting och fast de själva t ex inte ens vet att en ko inte bara får en massa mjölk hela tiden, utan att hon måste bli insiminerad varje år för att hennes kropp ska börja producera mjölk precis som vilken annan däggdjursmamma som helst. Det här var bara ett exempel men det finns faktiskt många fler.

... Vad ska jag säga om allt det här? Det känns tungt just nu och jag är sårad. Jag tycker diskussioner kan vara kul och givande men hatar när folk blir otrevliga och eleka. Just nu känner jag mig lite som Dr. Semmelweis...

Man kan ju undra varför du tar åt dig allt så personligt och iklär dig offerrocken. Om nu dina övertygelser är så starka så borde du ju inte känna dig det minsta kränkt för att någon upplever dina övertygelser som fanatiska. Ta ett djupt andetag!

De bilder jag skapar mig av människor här är helt baserade på vad och hur de skriver på forumet såvida det inte är någon jag träffat IRL. Jag har inget behov av att sitta och fantisera ihop något om någon.

--------------------

Citera
          batski
          Inlägg 16-09-2011, 11:42
          Länk hit: #7

Medlem

CITAT (*Stintan* @ 16-09-2011, 12:28) *
          Man kan ju undra varför du tar åt dig allt så personligt och iklär dig offerrocken. Om nu dina övertygelser är så starka så borde du ju inte känna dig det minsta kränkt för att någon upplever dina övertygelser som fanatiska. Ta ett djupt andetag!

För det första så har jag blivit kallad för fanatiker och det är ju verkligen inte trevligt. För det andra har jag väldigt svårt för orättvisor. Har alltid haft det, ända sen jag kan minnas.

CITAT (*Stintan* @ 16-09-2011, 12:28) *
          De bilder jag skapar mig av människor här är helt baserade på vad och hur de skriver på forumet såvida det inte är någon jag träffat IRL. Jag har inget behov av att sitta och fantisera ihop något om någon.

Fair enough. Tråkigt att du har fått uppfattningen att jag är fanatisk sad.gif

Citera
          silos
          Inlägg 16-09-2011, 12:23
          Länk hit: #8

Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem nr: 6 292

CITAT (batski @ 16-09-2011, 12:42) *
          För det första så har jag blivit kallad för fanatiker och det är ju verkligen inte trevligt. För det andra har jag väldigt svårt för orättvisor. Har alltid haft det, ända sen jag kan minnas.
          Fair enough. Tråkigt att du har fått uppfattningen att jag är fanatisk sad.gif

När någon brinner för en sak kallar Stintan dessa för fanatiker och predikanter har jag lärt mig!

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 16-09-2011, 12:33
          Länk hit: #9

Medlem

CITAT (silos @ 16-09-2011, 13:23) *
          När någon brinner för en sak kallar Stintan dessa för fanatiker och predikanter har jag lärt mig!

Det beror på hur det man brinner för framförs och inget annat.

--------------------

Citera

Inlägg i den här tråden
          merlin68   Vinterkappa med äkta pälskrage någon:(   14-09-2011, 23:11
          Motti   Skulle aldrig falla mig in att köpa något med päls...   14-09-2011, 23:21
          herkules   någonstans finns en lista på affärer som säljer ja...   14-09-2011, 23:28
          batski   någonstans finns en lista på affärer som säljer ja...   15-09-2011, 11:52
          Motti   Men inte är väl någon så dum på marknadsföring så ...   14-09-2011, 23:31
          herkules   jo fast pälsen kallades för ngt annat - googla så ...   14-09-2011, 23:33
          herkules   nu är det förbjudet att importera hund o kattskinn...   14-09-2011, 23:39
          Kryddan03   Blir det kallt i vinter får jag väl ta en av katte...   14-09-2011, 23:57
          gnon49   Sedan kan man ju ställa sig frågan, vad innehåller...   15-09-2011, 11:39
          batski   Sedan kan man ju ställa sig frågan, vad innehåller...   15-09-2011, 11:59
          Myosotis   ...köp inga kläder med äkta päls/dun och liknande...   15-09-2011, 11:45
          *Stintan*   Ang. dun måste jag bara få upprepa att ejderdun är...   15-09-2011, 11:55
          batski   Ang. dun måste jag bara få upprepa att ejderdun är...   15-09-2011, 12:07
          *Stintan*   Tyvärr: "Dun kommer också från ejder, som är...   15-09-2011, 12:26
          batski   Då kan du ju ta och läsa den här artikeln så kansk...   15-09-2011, 12:47
          *Stintan*   Vet ej, jag bara kopierade informationen. Djurens...   15-09-2011, 12:57
          silos   Djurens rätt har ibland helt fel! Även om de m...   15-09-2011, 12:59
          batski   Djurens rätt har ibland helt fel! Även om de m...   15-09-2011, 13:02
          silos   Det är en ganska allvarlig anklagelse du kommer me...   15-09-2011, 13:03
          *Stintan*   Det är en ganska allvarlig anklagelse du kommer me...   15-09-2011, 13:12
          batski   Dom har ju fel om ejderdunet. Så du är alltså hel...   15-09-2011, 13:37
          Myosotis   ...Varken jag eller Djurens Rätt påstår att ejderd...   15-09-2011, 13:04
          batski   Genom att ta till sig att det INTE SKADAR EJDRARNA...   15-09-2011, 13:25
          Myosotis   Djurens Rätt har anställd personal som jobbar med ...   15-09-2011, 14:56
          batski   Jag är gärna beredd att ändra mig eller medge om j...   15-09-2011, 15:20
          Myosotis   ...Men vad händer när de redan har plockat sig sjä...   15-09-2011, 15:49
          batski   De har ju då fått hö istället. Fåglar är rätt så ...   15-09-2011, 16:09
          silos   Tyvärr: "Dun kommer också från ejder, som är...   15-09-2011, 12:30
          Myosotis   ...stor risk för att äggen skadas och blir oskydda...   15-09-2011, 12:34
          batski   Länken går till Djurens Rätt som många gånger kan ...   15-09-2011, 12:54
          Myosotis   Men jag blir faktiskt lite nyfiken över varifrån d...   15-09-2011, 13:10
          Monaxe   Länken går till Djurens Rätt som många gånger kan ...   15-09-2011, 13:46
          Skruttis   Ang. dun måste jag bara få upprepa att ejderdun är...   15-09-2011, 13:15
          silos   Finns det någonstans det finns djävlar så finns de...   15-09-2011, 11:50
          *Stintan*   Finns det någonstans det finns djävlar så finns de...   15-09-2011, 11:59
          Myosotis   Menar du att man plågar djur eller tycker det är O...   15-09-2011, 12:10
          Kryddan03   Blir det kallt i vinter får jag väl ta en av katt...   15-09-2011, 18:14
          silos   FY PÅ DIG,du skojar väl?!? Nej, jag skojar in...   15-09-2011, 21:07
          acacia   Så länge går att sälja och så länge finns som köpe...   15-09-2011, 12:00
          Carl   Har faktiskt en väst med som har en pälskrage skön...   15-09-2011, 12:32
          *Stintan*   På Island ersätter man dunet med halm i bona vilke...   15-09-2011, 12:38
          Myosotis   På Island ersätter man dunet med halm i bona vilke...   15-09-2011, 12:45
          Jubbe063   Ser päls-frågan på två sätt, samma med dun. 1 Red...   15-09-2011, 13:18
          *Stintan*   Synd att du inte respekterar att andra inte tycker...   15-09-2011, 14:03
          batski   Synd att du inte respekterar att andra inte tycker...   15-09-2011, 14:26
          larkdjur   Vad skulle människor som plockar ejderdun ha för i...   15-09-2011, 15:36
          batski   Själv kör jag på syntetmaterial - säkert lika dåli...   15-09-2011, 15:40
          gnon49   Man klipper ju får så varför inte plocka ejderdun....   15-09-2011, 14:38
          batski   Man klipper ju får så varför inte plocka ejderdun....   15-09-2011, 15:06
          silos   Jag tycker att fåglarna skall få vara ifred med si...   15-09-2011, 14:47
          batski   Jag tycker att fåglarna skall få vara ifred med si...   15-09-2011, 14:49
          silos   Och till slut har vi varken natur eller djur :-cry...   15-09-2011, 14:51
          *Stintan*   Hej på dej du!   15-09-2011, 15:54
          Anki på Öland   Om Myosotis skriver något som har med fåglar att g...   15-09-2011, 20:00
          *Stintan*   Om Myosotis skriver något som har med fåglar att g...   15-09-2011, 20:03
          batski   Om Myosotis skriver något som har med fåglar att g...   15-09-2011, 20:31
          *Stintan*   Det börjar osa fanatisk propaganda tycker jag vilk...   15-09-2011, 20:58
          batski   Det börjar osa fanatisk propaganda tycker jag vilk...   15-09-2011, 21:56
          silos   Det beror på hur det man brinner för framförs och ...   16-09-2011, 12:36
          Markus_H   Djurens Rätt (eller Nordiska samfundet mot plågsam...   16-09-2011, 00:44
          batski   Djurens Rätt (eller Nordiska samfundet mot plågsam...   16-09-2011, 11:08
          omk   Håller helt med dig, Markus ! NSPD /DR har bli...   16-09-2011, 00:56
          batski   Håller helt med dig, Markus ! NSPD /DR har bli...   16-09-2011, 11:17
          Jubbe063   Det får du stå för. Du verkar prata om veganer som...   16-09-2011, 12:24
          batski   Delar OMK:s inlägg förutsatt vi talar om den vegan...   16-09-2011, 13:03
          Jubbe063   När hände detta? Blir lite nyfiken, inte minst för...   16-09-2011, 13:32
          *Stintan*   Visst. DR sysslade inte med minkutsläpp, säkert så...   16-09-2011, 14:05
          batski   :tummenupp: Kanske behövs det även en attitydförän...   16-09-2011, 14:55
          batski   Visst. DR sysslade inte med minkutsläpp, säkert så...   16-09-2011, 14:50
          merlin68   Och varför tror du att det är så? ;) Åh vad jag ön...   16-09-2011, 18:30
          batski   Exakt så är det. Tråkigt att behöva tampas med fol...   16-09-2011, 18:43
          Myosotis   Folk ser vad de vill se och hör vad de vill höra.....   17-09-2011, 08:33
          *Stintan*   Så är det, det är mänskligt. Det händer nog alla s...   17-09-2011, 08:41
          batski   Så är det, det är mänskligt. Det händer nog alla s...   17-09-2011, 10:55
          omk   Det får du stå för. Du verkar prata om veganer som...   17-09-2011, 01:18
          *Stintan*   Nej då, jag tycker inte alls att veganer är ...   17-09-2011, 06:38
          batski   Nej då, jag tycker inte alls att veganer är ...   17-09-2011, 10:43
          *Stintan*   Låt mig vara riktigt ärlig med er igen. Tycker jag...   17-09-2011, 12:23
          silos   Det är ju jättebra att du är nöjd med att vara veg...   17-09-2011, 13:24
          *Stintan*   DU Stintan,nu är du ute och cykla så att det vissl...   17-09-2011, 13:52
          silos   Läste du överhuvudtaget vad jag skrev? Var har jag...   17-09-2011, 14:02
          batski   Du har faktiskt en alldeles fri vilja,precis som a...   17-09-2011, 14:10
          *Stintan*   Precis! Och att tillhandahålla information och...   17-09-2011, 14:47
          batski   Det är ju jättebra att du är nöjd med att vara veg...   17-09-2011, 13:37
          *Stintan*   Fast det handlar ju inte om mig och hur nöjd jag ä...   17-09-2011, 14:41
          silos   Precis det handlar inte om dig och mig men det är ...   17-09-2011, 14:52
          *Stintan*   Suck :sleeping: Vi är två olika människor...   17-09-2011, 14:57
          silos   Ja det är väl en jäkla tur att vi inte är samma mä...   17-09-2011, 15:03
          Iren   Nu börjar den kalla årstiden och många funderar på...   16-09-2011, 10:40
          silos   Så fint skrivet av dig och många av oss borde ta e...   17-09-2011, 10:50
          batski   Så fint skrivet av dig och många av oss borde ta e...   17-09-2011, 11:03
          Huggorm   Nr det gäller vinterjackor föredrar jag bävernylon...   17-09-2011, 11:59
          2 sidor V   1 2 >

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 25-07-2025, 09:08

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon