"Skaffa dej ett liv"... Men vem sätter normen för vad "ett liv" är då??

Är det lika okej att gallopera ut på en golfbana och säga till någon "skaffa dej ett liv, ta en skogspromenad"? Jag skulle egentligen mycket väl kunna göra det som själv inte kan se något meningsfullt i den sporten alls, men vaddå!? Det har väl inte jag med att göra. Eller till en trädgårdsnörd "Stå inte där och böka i jorden, skaffa dej ett liv istället!".
Konstigt nog verkar div sociala mötesplatser på nätet ha fått en nedvärderande stämpel över sej. Nog är det väl mer givande att kommunicera med andra än att t.ex. sitta timme ut och timme in och glo på sport, såpor,dåliga filmer, läsa skvallerblaskor eller någon annan skit. Inte katten rör man på sej mer då heller om det är det som är avgörande för liv eller ickeliv.
Jag ser det här mer som "ett jättestort kafferep" som man kan komma och gå ifrån när f-n man vill och det är ju kanonbra!
Ang. 5-10 inlägg om dagen...Öppnar man inte käften fler gånger per dag så är man inte någon speciellt talför och social person precis...
ÄSCH...Prata på med fingrarna så mycket ni bara orkar, gott folk! Strunta i vad dysterkvistarna skriver!
Redigerat av Cacki: 16-09-2011, 15:35