Jag bor i hyreshus oxå. Från ungdomar typ 20-25 års-åldern upp till pensionärer där den äldsta krutgumman snart blir 97. Bosnier , en Indiska och en afrikans trevlig kille bor i våran trappuppgång.
Det finns oxå 2 soc-lägenheter, I den ena bor en ung blyg flicka men hon gör inget väsen av sig och i den andra en ny-inflyttad missbrukare. Den som bodde innan tog livet av sig, men han störde ingen heller.
Just nu är det hyfsat lugnt i trappuppgången, men ibland kan man höra den Bosniska mannen vråla på sin fru som börjar gråta. Och om nätterna när indiskan som bor under mig börjar med nattliga sängövningar med sin kille, så att sängen dunkar och gnisslar.
Fast det värsta var när vi hade en granne vägg-i-vägg, som skällde som en hund jämt och ständigt natt som dag när han var hemma. Han hade klart och tydligt Tourettes syndrom, han stod vid fönstret ibland och skällde rätt ut och sen as-garva han.
När vi tog upp det med hyresvärden påstod han att det var flickvännens hund som skällde, men det var aldrig någon som såg honom med "damsällskap" och ännu mindre med någon hund. Hundar behöver ju rastas vad jag vet.
Det underliga är att han jobbar som sjuksköterska!!!? Fast han kanske går och samlar på sig en massa "vov" som måste ut när han kom hem vad vet jag.
Oj vad skönt det var när han flyttade, och sen tänkte jag stackars dem som får han som granne....