CITAT (Gossen Ruda @ 17-09-2011, 17:32)

Det tycks mig som om jag är den ende här som kan skilja på dikt och verklighet. Även jag slås dock av det absurda i saken men det är trots allt inte förbjudet att fabulera och fantisera. Jag förstår inte riktigt varför åklagaren drar upp det här, chansen att få med det i ett domslut är minimal. Kanske i tingsrätten med civila nämndemän men knappast förbi hovrättens jurister. Om det var tänkt att hävda förberedelse blir det ännu svårare, det är som sagt inte förbjudet att fantisera. Det är därför det är så svårt att få fällande dom i förberedelsemål.
Varför tror du inte att vi kan det? Men jag ställer mej frågande till om du inser att har det gått så här långt, är steget mellan tanke och handling kanske inte så långt...
För mej är detta så avskyvärt att jag inte ens klarar att tänka tanken ut. Kan man då t.o.m attraheras sådana fantasier måste man vara helsjuk! Sådana människor är farliga för sin omgivning och dem måste man markera att det de håller på med inte är acceptabelt. De verkar ju tydligen inte förstå det av sej själva.