Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> övervintra mynta i kruka
          theresen
          Inlägg 03-09-2011, 22:38
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 175
          Medlem nr: 53 971

hej.

jag fick en mynta bit av min lott granne och jag påtade ner den i en av lådorna. ska tömma lådorna och vända runt jorden så jag tänkte ta myntan och sätta i kruka på balkongen i ett litet växthus över vintern. och sen odla vidare på balkongen.
          undrar om det kan gå bra och vilken jord ska den stå i tro? och hur mycket vatten ska den ha tills det fryser och sen under sommaren?

vet inte vilken stort det är men de flesta av mina lott grannar är araber så jag antar att det är en sort de är bekanta med.

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          theresen
          Inlägg 16-09-2011, 10:02
          Länk hit: #2

Medlem

evaisa:
          har ganska skyddad balkong på 2:a vån, tak och väggar i sydväst aktigt läge.
          har skaffat ett minivxthus och tänkte även ställa in mina granatäppel där, tänkte packa in själva krukan i tidningspapper. den får nog en lagom stor plastkruka.

peztis:
          lotten är ju ny så jag vill vända runt alltihopa och sen har jag inte bestämt mig hur mina kragar ska stå, beror på hur många kragar mina far lyckas skramla ihop.
          sen är det ju också enklare att gå ut på balkongen och ta lite till det man behöver, har även kryddor på balkongen fast ohyran tog dom så de åkte ut.

Citera
          theresen
          Inlägg 18-09-2011, 23:13
          Länk hit: #3

Medlem

lotta:
          CITAT (theresen @ 16-09-2011, 11:02) *
          har ganska skyddad balkong på 2:a vån, tak och väggar i sydväst aktigt läge.
          har skaffat ett minivxthus och tänkte även ställa in mina granatäppel där, tänkte packa in själva krukan i tidningspapper. den får nog en lagom stor plastkruka.

kanske ska ta nån storlek större på krukan då?

Redigerat av theresen: 18-09-2011, 23:14

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 24-07-2025, 09:43

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon