Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Tunna att bränna skräp i
          ester
          Inlägg 11-09-2004, 13:25
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 398
          Medlem nr: 82

Var får man tag på en sån? blink.gif

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          tomba
          Inlägg 21-10-2004, 11:24
          Länk hit: #2

Gäster

tjaba alla pyromaner! Har gjort ett hål i locket med gersåg på så sätt att triangelformade plåtflikar böjdes upp till översidan. I flikarna fäste jag ett överblivet ventilationsrör på ca 1,90 med bult och mutter, sen har jag hål varvet runt nertill och i botten för maximalt drag, det gör att otyget brinner med högre temperatur vilket minskar rökutvecklingen. Fyller sedan tunnan med enbart sådana växtdelar som av ngn orsak inte bör komposteras, granhäckklipp, roskvistar, häckhagtornsrester mm. genom att gräva ner allt annat nerbrytbart i botten av planteringsgropar besparar jag grannarna onödiga eldningar samt förbättrar dräneringen (Österbotten består av tung blålera). Ett bra sätt att minimera rökutveckling är att tända med torr ved högst upp i tunnan då brinner brandgaserna upp och orsakar nästan ingen rök alls. ha locket på under fyllning och låt torka innan ni eldar. lycka till.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 01-08-2025, 08:01

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon