Medlem
Antal inlägg: 182
Medlem nr: 4 906
Dessa finns väldigt många i mina rabatter. Hoppas att de är ett nyttodjur? Hoppas inte det är någon larv till de häggspinnmal som vi lider av varje sommar...larv.jpg ( 59.43k )
Antal nedladdningar: 21
Medlem
Antal inlägg: 1 371
Medlem nr: 25 623
Ditt svar gör mig upprörd. Jag har en katastrof i min trädgård och jag är inte ensam om det. Jag har inget emot djur av alla slag tvärtom vill jag att de skall finnas i min trädgård och jag är definitivt ingen hysterisk person. Saken är den att jag kämpar hårt för att kunna behålla min trädgård. Förra året kröp jag omkring och rullade av av så mycket jag kunde av min uppätna gräsmatta och plockade upp över 2000 larver: Jag körde tio lass till tippen det var en bråkdel av den gräsmattan. Jag vattnade sedan med nematoder både på våren och hösten . Sedan sådde jag ny gräsmatta som också var uppäten i år. Jag har en till gräsmatta till som trots att jag vattnat den också med nematoder också är uppäten. Jag körde bort även halva den gräsmattan i år sedan orkade jag inte mer. Min fråga till dig är vad tycker du att jag skall göra har du någon lösning ? Både jag och mina grannar tar gärna emot all hjälp vi kan få.