Medlem
Antal inlägg: 182
Medlem nr: 4 906
Dessa finns väldigt många i mina rabatter. Hoppas att de är ett nyttodjur? Hoppas inte det är någon larv till de häggspinnmal som vi lider av varje sommar...larv.jpg ( 59.43k )
Antal nedladdningar: 21
Medlem
Antal inlägg: 1 371
Medlem nr: 25 623
Väldigt många i området där jag bor har problem så det är inte bara min gräsmatta. Det daterar sig långt tillbaka i tiden jag pratade med min nittioåriga granne och hon säger att det var likadant på hennes farfars tid. Vi har gatubelysning utanför på den vägen jag bor och jag har dessutom självtändande lampor runt hela huset så det var intressant det där med ljuset. Beträffande svärmningen så inträffar den i slutet av juni men jag vet inte hur länge det håller på. På andra sidan gatan där jag bor finns skog så det kommer säkert mycket därifrån också. Tack för ditt engagemang jag behöver alla råd jag kan få. Det blir en lång process att komma tillrätta med det här så jag kommer att testa olika utvägar. Det ger sig om jag kan ha gräsmatta eller inte men jag vill gärna det. Jag brukar säga att det är en mänskligt rättighet att gå barfota i gräset på sommaren.