Hej!
Tagit god tid på mig, seg som alltid, men nu är jag äntligen här! ^^
Jag har en liten önskelista på sorter jag vill ha till nästa år, men börjar med vilka sorter jag har att byta med!
Aurora:
IMG_1247.jpg ( 180.63k )
Antal nedladdningar: 17Överlägset den sort jag fått mest beröm för under säsongen i alla fall, alla från farmor till polare har tyckt att dem varit fina, praktiska, (staaarka), och fräcka! Jäkligt lättodlade (första gången jag ''odlar'' chili), väldigt tidig och helt enkelt.. fin att titta på! Trivdes fint i köksfönstret och har levt och frodats där hela säsongen!
Odlad helt inomhus!Cayenne:
IMG_3279.jpg ( 151.92k )
Antal nedladdningar: 15Min favorit för säsongen! Växt bra, snygg planta, gett mycket frukt!!
Odlad helt inomhus!Ukrain Sweet:
IMG_3241.jpg ( 134.88k )
Antal nedladdningar: 17Ganska känd paprikasort för odlade som oss verkar de som! Gav en del frukt (som va jäkligt goda) men jag hade på tok för små krukor för paprika för att få en rejäl skörd!
Odlad utomhus!
Hungarian Hot Wax:
IMG_2663.jpg ( 141.66k )
Antal nedladdningar: 19Riktigt trevlig sort, gav mycket frukt, god till all matlagning och ''lagom'' stark! Nöjd med den!
Odlad inomhus!Goat Horn:
IMG_3270.jpg ( 107.73k )
Antal nedladdningar: 23Tar nog andraplatsen för mig efter Cayenne, riktigt kul sort! Snygg planta, ger massa goda, starka och balla frukter!
Odlad utomhus!
Numex Twilight:Behöver väl knappast förklaras! ^^ Prydnadssort som ser jäkligt bra ut!
Odlad utomhus!
Black Pearl:Cool och udda chili! Också en prydnadssort!
Odlad inomhus!Blev en liten ''wall of text'', men men..
Önskelistan lyder i alla fall:- Alla sorters Cayenne!! Vet att det finns en del olika och jag vill hemskt gärna prova nya!!
- Piri Piri.
- Blondie.
- Dorset Naga/Bih Jolokika/Ghost. (Kärt barn har många namn, vill helt enkelt åt den allra starkaste i världen!)
Byter som sagt gärna men kan även betala för frön såklart, så länge de finns på önskelistan ovan!