CITAT (malarmaster @ 10-10-2011, 08:57)

tror väljarna verkligen att oppositionen är ett block? det debatten verkligen visade var att miljöpartiet o sd verkligen inte gick ihop,alliansen är ett block o de markerade också mycket tydligt mot sd.
slutsats: sd står ensamma. nu är ju resten av oppositionen inte heller samspelta längre,de gröna går sin egen väg o hur förhållandet är mellan s o v får vi ju inte veta,men det faktum att de lägger varsin skuggbudget talar väl för att de inte snackar sinsemellan.
morgonens kommentarer från olika håll stöder min analys,sd o miljöpartiet vann många poäng på
vänsterns avhopp,alliansen visar upp en gemensam stark fasad. att sd får utrymme i debatterna gynnar dem i högsta grad,debatten om invandring betydde många nya röster till dem,några sådana här debatter till o sossarna drabbas av ännu ett ras i opinionssiffrorna. Ulf
Min fetmarkering.
Angående om S och V är en allians eller ett block, det gjordes solklart efter valförlusten att samarbetet var avslutat. Nu är det precis som det alltid varit före rödgröna samarbetet. Jag fattar inte hur någon kan ha missat det?
CITAT (Gita @ 10-10-2011, 10:14)

Inte all, krävr bara aningen mer finess...
För övrigt är det inte helt lätt att avgöra när du avser att skämta eller när du menar allvar.
Gita
Det samma gäller dig också, har jag mfl fått erfara både en och två gånger.