CITAT (Motti @ 10-10-2011, 22:12)

Inget är omöjligt Stintan !men just nu vill folk ha en borgelig regering det har väl de flesta konstaterat och jag vet väl vad jag pratar om.Att ens tänka på i nu tid att välja komunismen är ju helt ologiskt enligt mitt sätt att se efter som de flesta länder som haft komunistdiktatur har gjort revolt mot sina diktatorer och jag tror ingen vill ha tillbaks dom tiderna i den formen av vänsterpolitik.men tiderna förändras och vi har fått en mjukare vänsterpolitik som på många sätt möter den borgeliga politiken både ekonomiskt och socialt.
Du vet vad du pratar om? Skulle inte tro det va! Finns ingen kommunistisk parti i Sverige som får mer än typ 0,01% av rösterna eller så. Vänsterpartiet (som ligger runt 4% är
inte kommunistiskt. Det är bra om du åtminstone vet det.
CITAT (Gossen Ruda @ 10-10-2011, 21:59)

Får man önska en sak? Som en del kanske har märkt är jag mer vänster än höger men tillhör inte S, jag är mer en anti-M. Jag är en äkta politisk vilde, går inte att tvinga in i ett parti. Jag skulle faktiskt önska ytterligare ett vänsterparti fast lite närmare mitten. Då fanns det tre olika alternativ att välja mellan och många som tröttnat på S och gått till höger kanske kan lockas tillbaka. Kanske kommer S att tappa lite men det för man stå ut med, bara man inte börjar käbbla inbördes. Dessa tillsammans och ihop med V och/eller MP skulle snart förvisa högerspöket in i garderoben.

Du och jag verkar tycka ganska lika här. I brist på drömpartiet röstar jag på sossarna.