CITAT (Motti @ 10-10-2011, 22:35)

Om du menar Reinfelt !så har du helt rätt Moderaterna och de borgeliga har gått vänstern till mötes på många sätt vilket jag själv tycker är en bra poilitik .Det är nya tider nu och därför behöver vi en ny politik ,vi kan inte leva kvar i det gammla utan måste modernisera hela politiken så den passar så många som möjligt och att alla får det bättre.Som Moderat gillar jag den vändningen Moderaterna med Reinfelt gjort att ta sig mer mot mittern och möta så många som möjligt .Sverige är ändå ett förbannat bra land att leva i

Du har rätt i att socialdemokratoin står för en förlegad politik och att man verkar tro sig kunna backa tiden till 50- och 60-talets industrisamhälle. Ett samhälle med stora industriföretag med tusentals arbetare som lätt inordnades i fogliga kollektivet. Dagens samhälle ser inte ut så, nu dominerar en ganska välutbildad medelklass som ställer helt andra krav än gårdagens industriarbetare när det gäller självbestämmande och individuella valmöjligheter.
Kanhända lyckas socialdemokratin förnya sig och anpassa sin politik till dagens samhälle även om inget pekar på det i dag. Och lyckas man inte med en rejäl förnyelse och anpassning till den verklighet som råder så är jag ganska säker på att socialdemokratin bara kommer att finnas kvar som ett mera marginellt parti. I senaste valet var det t.ex. endast 22 % av dem som har ett arbete som röstade socialdemokratiskt, det säger väl en hel del.
Gita
CITAT (omk @ 11-10-2011, 03:27)

Är detta politik; hur man är placerad i en tv-studio ??
Jag (och alla andra skattebetalare) betalar dessa personers löner.
Jag tycker faktiskt att jag kan KRÄVA att få höra en debatt om vad ALLA de olika, demokratiskt valda partiledarna, vill försöka uträtta för Sverige !
Alldeles rätt, är det 144 000 kr i månad Juholt har i lön? Då tycker i allafall jag att han banne mig är skyldig att ställa upp på det som förväntas av honom.
Gita