CITAT (Tapio @ 14-10-2011, 19:37)

Halaj!
Jag hajar inte riktigt vad den här tråden går ut på.
Är den en uppmaning till att starta en insamling till apoteket Hermelinen?
Ett förebådande över att apoteken nu kommer att konka en masse?
Hallå eller?! Det är ett apotek som konkat!
Att bygga upp en statisktik på en population som består av en individ blir inget bra.
Och förresten finns det företag som konkar hur goda tiderna än är.
Allmän indignation över att staten säljer ut sina tillgångar?
Där kan jag faktiskt hålla med. Jag tycker att det är ett jävla skit att staten tog bort sitt monopol på el och tele. Krångligare har det blitt och dessutom dyrare utan att servicen har blivit det minsta bättre.
Men just apoteken tycker jag är ett undantag. En sista rest av DDR-Sverige som nu är borta och som jag inte saknar det minsta. Jag tycker att det är bra att man numera kan få tag på en värktablett klockan åtta en söndagkväll.
//T
Jag som startade tråden ska väl svara antar jag. Jag är kritisk mot privatiseringen. Ur min synvinkel har allt blivit sämre. Sen att dessutom de små aktörerna har svårare än stora att etablera sig, inte för att de skulle ha för dåligt kundunderlag, utan för att reglerna gör att de får ligga ute med massor av pengar. Och alla småföretagare vet ju hur svårt det är att göra det, i synnerhet innan man fått en lönsamhet, och vem har det redan från start?
En är bara en, men jag är helt övertygad om att detta inte kommer att bli den ende.
Hellre statlig monopol än ett eller två stora jättar som styr läkemedlen. Vi pratar inte smågodis här, utan något livsviktigt för många människor.