CITAT (Huggorm @ 24-10-2011, 16:41)

Man kan se exempel på det utanför räddningstjänsten här i byn. De har en rad med 6-7 popplar stående på en gräsmatta som gränsar till en åker. Gräsmattan klipps ju och se ut som den skall, och åkern plöjs och ser också ut som den skall. Men precis i linjen mellan dessa båda finns en lång rad med meterhöga rotskott som slagit upp i år.
Men det kan också vara som på mitt föräldrahem. Där planterades ett par poppar när en damm grävdes för tjugo år sedan. Dessa växer spikrakt uppåt utan minsta tendens till rotskott. Ännu.

Jag satte nog min poppel 1981 och det var nu dom senaste åren som rotskotten började dyka upp även rötterna nere i jorden blev kraftiga och väldigt ytliga så man slog i med gräsklipparen i dom, det gör jag ju fortfarande men nu hoppas jag att dom ger med sig efter vintern. Kanks jag får en massa svamp nu i gräsmattan istället om rötterna börjar ruttna?
Det är ju synd att den gör som den gör för den doftar jättegott och jag tyckte verkligen att min poppel var vacker men men!!!