CITAT (Preussen @ 25-10-2011, 22:21)

Hungarian White ska bli spännande att höra mer om. Storlek, antal klyftor, hårdstjälkad?
Gällande Casablanca har jag hört så många klaga/gnälla på så jag undrar om man inte borde skriva till lord nelson och be dom upphöra med försäljning. Har någon fått ett bra resultat med Casablanca?
De casablanca-lökar jag fick nu i höst som ersättning för de jag klagade på i våras var förvisso lika pyttesmå som sist, men till skilland från sist så var klyftorna hårda och fina, och skalet hade inte lossnat från klyftorna. så i år har jag ändå lite hopp om dem. Vi får väl se i vår.
Jag ifrågasatte sortens förträfflighet redan när jag klagade i våras. Nelsons svar var: "Det är den sort som vår leverantör kan erbjuda just nu." Problemet verkar vara att de behöver absurt stora volymer och den firma som kan erbjuda stora volymer billigt får kontraktet, sen blir väl kvaliteten därefter antar jag...
Samma tankesätt verkar gå igen hos stora delar av utbudet och personalkompetensen hos plantagen, blomsterlandet och såna stora kedjor. Det är nog lättare för en liten utsädesfirma att hålla kvaliteten och utbudet högst.