Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Har ni höstat klart, planterat några rosor ?
          Kajsa
          Inlägg 29-10-2011, 12:29
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 7 705
          Medlem nr: 276

Hur går det rosvänner, är ni klara med löven, planterat nya rosor, klippt ner perenner, flyttat runt, satt lökar ?
          Jag trodde jag nästan var klar har bara en del löv kvar men nu får jag tre tyska Rugosa rosor från Rusenschule i veckan som beställdes av en rosvän i våras, Wild Eagle, Wild Pearl, Wild Sea så nu får jag gå ut och klura ordentligt, har ruskigt trångt i alla rabatter g.gif Annars blev det få nya rosor i år mot vad det brukar bli, har satt mer perenner och klematis.

Två här nedan från samma plantskola

Wild Mountain, från Rusenschule, frös icke ett dugg i vinter, blir en lagom buske 1.20

Wild Fox, samma som ovan i storlek, frös inget heller, friska rosor som alla Rugosa rosor är
          Ingen av dom doftar starkt

--------------------
          Den som planterar en trädgård planterar lycka
          Bor i zon 3 - 4

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Verona Grönjord
          Inlägg 29-10-2011, 13:41
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 15
          Medlem nr: 75 248

Jag har inte alls mycket rosor, eftersom jag bor i zon 5. Löv ligger på min Falmmentanz, och Rhapsody in blue har nattats i rabatten vid en av uteplatserna. Vildrosorna sköter sig själva.
          I år längtar jag så mycket till våren, att jag så fort det är plusgrader är ute och gräver i jorden och förbereder.
          Har satt ganska mycket perennfrö i sålådor nergrävda i växthuset. Skall få ner jordärtskockor i grönsakslandet. Och hämta ut ett blomlökspaket på Ica idag - som jag ska hinna påta ner i backen.
          Den sista potatisen grävde jag upp under ett tunnt lager av frusen jord. Inte för att det just är nån speciell vits med att göra på det viset. Det mer bara blev så av tidens alldeles egna skäl.
          Botaniserar bland fröerbjudanden, och byter fröer med vänner...Vet knappt ens om jag kommer att ha plats för allt. Men tänkte provodla endel som jag inte haft tidigare. Som tex Kronärtskocka.

Eldar i kaminerna och trampar vatten tills nästa gräv-säsong! smile.gif

Verona

--------------------
          Höns katter hus och trädgård i Landsbygd! zon 5

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 21-09-2025, 00:14

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon