Det är väl inte värt att jag kommenterar frågan om slappa kroppsdelar.
Övergår till visdomständerna istället. Jag har en kvar i överkäken, den andra gick i bitar och har plockats ut. Dom i underkäken plockades ut när jag gjorde lumpen för vid kollen man fick genomgå då upptäcktes att dom växte snett in mot framförvarande tänder och hotade att pressa ut dessa.
Två olika metoder praktiserades av olika tandläkare, som för övrigt var unga tandläkare som gjorde sin militärtjänst som tandläkare. Ganska fantastiskt eftersom militären oftast lyckas felplacera folk efter deras kunnighet.
Tänderna gick alltså inte att dra rätt ut. Metod 1 var att med hjälp av diverse vertyg, kofot kändes det som, bända och bryta loss tanden snett ur käken. Kändes ett par veckor efter. Metod 2 var att såga bort större delen av tanden så den gick att lirka ur utan att att ta i tanden framför. Kändes bara i en vecka.
Det var väl en rolig historia, nån som fick tandläkarskräck? Inte jag, jag överlevde nämligen skoltandvården. Jag hade en kvinnlig tandläkare som hette Seger. Tror hon ursprungligen var tyska eller nåt ditåt. Vissa tecken i hennes tandläkargärning tydde på att hon praktiserat i tyska koncentrationsläger under kriget. Sov så gott nu.