I sticktråden skrev jag att jag nån gång på 60-talet blev fotograferad ute på gatan av en kringvandrande fotograf. Det var inga problem. Vad hade hänt idag? Stora pedofillarmet hade gått och farbror blå hade kommit ångande med blåljus. Även om barnet varit fullt påklätt. Det finns en hysterisk barnsäkerhetsnoja i samhället idag. Möjligen är det befogat men jag betvivlar det.
Funderar lite på innehållet i Uppdrag granskning igår. Jag har bara läst om det och sett lite utdrag, jag orkar inte med programmet och programledarna. Uppdrag förvanskning kallas det ofta och ibland med stor rätt. Det är aldrig objektivt. Tydligen hade ett helt oskyldigt sänggnabb bland ungarna i föräldrarnas säng resulterat i en obefogad polisanmälan. En del socialtjänster gör inget även om det kommer flera larmsignaler, andra överreagerar på minsta misstanke. För en del skyddsfanatiker vore nog höjden av lycka om barnen togs från alla föräldrar så tidigt som möjligt och sen uppfostrades kollektivt, givetvis med könsåtskillnad.
--------------------
Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです
Straight for ever. Cogito, ergo sum.
|