CITAT (Gossen Ruda @ 04-11-2011, 21:00)

Jag kan inte frigöra mig från tanken på att det du skriver här har att göra med en kollegial samhörighet med de som kritiseras. Du vill tysta ev kritik. Barnen har förrestren redan drabbats och det pga Myndighetens agerande. De har tagits från sina föräldrar, förhörts mm och detta pga av att en av dem tog tag i pappans snopp. Om inte detta ger henne skuldkänslor för resten av livet är jag skapt som en nors, ruda som jag är. Vad gör det då att föräldrarna synts i TV? Fö får jag vänta med mer kommentarer om och när jag sett programmet.
Nu är du bara fånig! Bara för att någon föklarar gången när det gäller såna här ärenden betyder det väl inte att man vill tysta något. För den oinvigde kan gången tyckas obegriplig och därför var ju det Gunilla skrev bara ett allmänt tydliggörande. För övrigt så granskas själva utredningen i ärendet nu under lupp av socialstyrelsen. Även om inga formella fel begåtts i handläggandet så kan man ju tycka att det hela är klantigt skött och det verkar dessutom ha gått prestige i det hela.