Hej! Det var en mycket välformulerad motion om skogen som togs på moderaternas partistämma. Jag håller helt med om innehållet. Äganderättan behöver stärkas i Sverige.
Gunilla! Du läser fel författare. Deras domedagspredikningar påminner mycket om Bibelns. Jag lever i en värld som blir bättre år från år. Fler människor än någonsin äter sig mätta. Barnadödligheten minskar. Födelsetalen minskar. Fler länder kan samarbeta. Nya typer av kärrnkraftverk är på gång vilket innebär att vi inte behöver bryta uran på flera tusen år samtidigt som vi får mer energi. Solcellerna blir bättre och bättre. Kunskapen hur vi kan utvinna koldioxid ur luften finns och samtidigt kan vi omvandla koldioxiden till bilbränsle. Nya sätt att driva bilar är på gång. Tänk när alla lastbilar och bussar drivs av elektrifierade vägar. Växtförädling och djuravel har fått fler nya tekniker. Den svenska skogen växer bättre än någonsin. osv. Kina är ett mörkt moln på min himmel men jag hoppas att även där ska det så småningom bli en demokrati. MVH Jan Lindgren
|