CITAT (gnon49 @ 07-11-2011, 18:07)

Visst vinklas det i media. Åt vilket håll beror nog på vilken blaska man läser. Det där kornet av sanning som ju oftast finns kan vara svårt att hitta. Är man politiker eller högt uppsatt person så är man nog inte helt obekant med hur ett mediadrev kan uppstå. Det startar ju inte utan anledning, även om det kan ta orimliga propositioner, och utsätta fler än den det berörde från början, för medias nyfikenhet.
Jag tror faktiskt att man, som politiker, kan vara helt oförberedd. Jag gissar att högt uppsatta politiker får en viss mediaträning, ja, men de kan aldrig vara förberedd på vad som sätter det hela i rullning. Ibland kan det vara fullständigt oskydiga saker och de kan aldrig någonsin vara förberedda på hur det känns att traska uppför Golgatan.
Just detdär du säger, att det startar inte utan anledning är det som människor intalar sig för att rättfärdiga sitt eget deltagande i drevet. Något måste han/hon ändå ha gjort...
Kommer ni ihåg UD tjänstemannen Danielsson?... som tjänstgjorde under tsunamin i Thailand? Förföljelsen av honom var hänsynslös - medierna påstod till slut att han hade en affär med någon av kollegorna.
Han gav ut en bok sedan om hela förloppet (ja, jag vet...) men det var en fullständigt krossad person som under större delen av sitt liv varit en oförtrutlig grå tjänsteman och gjort mycket bra för vårt land. Det är viktigt hur man slutar sitt arbete i livet..