CITAT (Jan Lindgren @ 08-11-2011, 18:07)

Hej!
Jag vet inte vilka begränsade resurser vi skövlar. Det är få som rycker på axlarna men däremot många som ser olika lösningar på problemen. Att koldioxidutsläppen är ett stort problem inser de flesta. Det är mycket oroande att pH i haven har skjunkit något. Samtidigt är det mycket positivt att det kommer fram nya energikällor. Hade inte en inkompetent regering stängt Barsebäck så hade vi släppt ut mindre med koldioxid.
MVH
Jan Lindgren
Våra miljöproblem innefattar inte bara en bättre lösning i energifrågan. Vi skövlar hela ekosystem också och det ser jag också som en livsviktig resurs.
Dessutom tycker jag faktiskt att du kan hålla dina åsikter om regeringars kompetens för dej själv så länge du bara går efter ditt eget
troende i energifrågan. Du skattar inte bara människans intelligens, utan även din egen kunskap för högt om du tror att du är den som vet bäst i kärnkraftsfrågan. Det hade varit intressant med en objektiv och saklig fortsatt diskussion i ämnet men det lär nog bli svårt om en massa fördömande politiska åsikter ska börja hagla, så att själva huvudfrågan hamnar i skymundan.