Just detta ena träd är inte i första hand ett miljöbeslut eller någon annan politisk fråga som en del gärna vill göra det till!
Däremot är det först och främst en säkerhetsfråga, att sedan trafikkontor och politiker är väldigt dåliga på information är tyvär väldigt sant.
Min väg inn i trädvården (lika så för många kolleger) grundar sig i ett genuint intresse för träd, växter, natur och miljö, det är väldigt ofta att vi som yrkeskår får ta en känga av såkallade "miljöförkämpar" som inte alltid ser nuanserna i enskilda problem och ofta undrar jag hur många av dessa personer som ställer sig emot mekanikern på samma sätt när han säjer att det skall bytas bromsar akut? (detta är inte en jämnförelse mellan bilar och träd men mellan 2 yrkesgrupper)
Detta skall inte bara tas som negativ kritik men som en uppmaning att se samma sak utifrån flera perspektiv, jag är väldigt nöjd med att vara yrkesaktiv i Sverige, jämnför jag med kolleger utomlands så har jag det ofta väldigt lätt i min dagliga verksamhet just pga bevistheten om träd och miljö, så jag är väldigt positiv till hela diskussionen och alla som involverar sig oavsett åsikt.
Bifogar en länk till en annan artikel i DN av en av dom som jobbat mest med trädet fråga.
http://www.dn.se/debatt/stockholmsdebatt/l...nga-friska-trad