CITAT (fvd @ 11-11-2011, 14:56)

Precis så här kommer ansvariga undan. Folk börjar prata politik i stället för att ställa ansvariga mot väggen. Jag skiter fullkomligt i vem som har kommit på de här dåliga lösningarna så länge de kommer undan så blir det inga förändringar.. Jag är/blir brukare och kräver ett värdigt liv. Vi är så konflikträdda i Sverige annat är det söderut. Man måste göra det riktigt obehagligt för dem som håller i trådarna. Jag har aldrig varit med i någon demonstration men skulle inte tveka göra det nu.
Förstår verkligen din förtvivlan och frustration över att något måste göras här och nu, men hur ska man motivera folk att slå näven i bordet en gång för alla??
Man kan ju inte bortse från att alltihop härrör sej från politiska beslut och att det är där man måste sätta in stöten. Men det går inte så länge människor bara kortsiktigt ser hägrande sänkta skatter och mer klirr i egna plånboken framför ögonen.
Att man själv kan bli drabbad inser man inte förrän man står inför detta faktum och då är det så dags. Då har man redan hunnit bli "en missnöjd gnällspik och ytterligare en snyfthistoria ".
Redigerat av Cacki: 11-11-2011, 15:26