CITAT (CillaM @ 14-11-2011, 16:06)

Du läser vad andra skriver som fan läser bibeln, med andra ord det som passar dig. Att du inte kan få huvudinnehållet i det jag skrev att fungera i skallen på dig är knappast mitt problem, och jag är hjärtligt trött på ditt tjafs och översitteri i nästan varenda tråd. Du är kunnig i många saker men du är också som en cementvägg när det gäller andra.
Verkar som om det enda sättet är att hävda dig gentemot andra, speciellt de som tycker eller vet annat än vad du gör. Googla så får du se, inga rättsfall ligger öppna men det finns gott om bråk som blivit juridiskt behandlade. Sedan finns det också mängder med trådar både här och på andra ställen med hus och trädgård som tema. Nu går jag inte ut i nån mer pennfejd med dig.
Om jag har problem är det inget mot vad du har, tydligen vill du bara ha rätt. Du hänvisar till rättsfall som tydligen är tvärtemot vad som står i Jordabalken och då vill jag givetvis veta mer om detta. Finns rättsfallen eller hittar du bara på? Om nån går in på annans mark och fäller träd är givetvis förbjudet men det är en annan sak, vad man gör på eller från egen tomt har ingen granne med att göra inklusive att plantera för stora träd. Det är därför man får de här tvisterna. Jag inser att du är trädvän men det finns gränser. Tomtgränser exempelvis.