Förstår inte rikitgt frågan men du pratar om arv som din mors dödsbo får . Finns det ett dödsbo kvar ? Om ni har delat på det som fanns efter henne så finns det inget dödsbo efter henne.
Hennes testamente har väl inget med arvet efter dina morbröder att göra? Hur tänker du då ?
Jag ser det så här : Din mor gick bort för X antal år sedan. Hon hade skrivit testamente om hur arvet efter HENNE skulle fördelas men det testamentet gäller bara för hennes kvarlåtenskap .
Hon kan inte , via sitt testamente , bestämma vad som ska ske med andras kvarlåtenskap.
Sedan till en annan fråga . Du säger att din man har fixat sin pension medan du inte har några egna pengar att sätta undan.
Har du frågat advokaten om det ? När man är gift så har jag bestämt för mig att det finns lagar som talar om t ex att man ska dela på inkomsterna , betala för hemmets kostnader i förhållande till hur stor del av hushållets pengar man tjänar.
Om t ex den ena tjänar 8.000:- i månaden och den andra dubbelt så mycket så ska den som tjänar mest betala dubbelt så mycket av utgifterna.
Kan inte din man skjuta till pengar till din pension ? Min man tar numera ut av sin pension och de pengarna sätts in till min penison .
Om hustrun t ex varit hemma och tagit hand om barnen och/eller skött marktjänsten borde det vara värt något .
Redigerat av mamamaggan: 19-11-2011, 00:37
--------------------
Mälardalen zon 2 - 3
Att känna skuld är att vara human
|